Tisdag och förskola.

Då är det en ny vecka för Olivia på förskolan. Lite tråkigt att bara har henne 15 tim i veckan då hon skulle behöva gå mer och även vill mer. Samtidigt tycker jag att det är trevligt att inte ha henne för mycket på dagis då jag inte vill bli eller va en sådan förälder som har min barn mer på dagis en vad dom umgås o gör saker med oss föräldrar. Och jag tycker att det har funkat bra hittills. Vi har inte haft Olivia mer en nödvändigt på dagis. när jag pluggade så hade ja så att slutade jag tidigt eller började sent så fick hon med göra det. Inte så att hon sak gå länge så att jag kan plugga efter utan jag ville att hon skulle få lektid med oss med eller mig så då anpassade jag det så att jag läste på kvällarna. Olivia trivs i alla fall på dagis och det syns så tydligt på henne och har många vänner och lekar både med killar o tjejer. Och i bland när jag kommer så står jag ett tag o tittar på henne när hon leker ute på gården och hon lyser som en sol. Kan ju säga det att jag är mycket nöjd av valet på förskolan och det märks att Olivia mer är det.. Tänk att våran tjej som man såg var så liten och mysigt plötsligt känns så stor när man har fott en lite bebis i sin famn hela synsätt förstörs på något sätt.. Missförstå mig inte nu Vi ser henne som liten och stor. Hon är bara 3 år och är som en treåring och får göra alt som hon vill göra och allt som en treåring ska kunna lära sig mm. Men på något sätt så växte hon flera centimeter och man kände att hon var rätt tung och hon är den stora flickan som alla säger att hon är och är ingen lite mamma bebis länge som man ändå vill att dom ska vara. Vis är hon mysig och blir lite mindre en vad hon är i bland och ska mysa och gråter och leker bebis men det gör oss inget. Det som är roligt är nog att man får höra allt hon gör själv på dagis mad att sätta på skor och kläder men här hemma så kör man med mamma och pappa o säger att man inte kan. bara några få gånger som man kan f göra det själv. Vilket jag tror beror på att hon passar på att säga så för att få våran hjälp för hon tycker nog det blir lite egen tid och syran kan inte vara med då på samma sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!