Våran stora tjej Olivia.

Vi har frågat henne till o fårn när hon har tänt att sluta med blöjorna på natten för vi har velat att hon själv sak känna sig redo och nu har vi pratat om det ett tag. och på morgonen när hon har vaknat så har hon sakt att i dag ska jag sova utan men när kvällen har kommit så har hon ändrat sig och velat haft den på sig . vi har gått igenom allt men att man kan roppa på oss så  går vi på toan i hopp på natten om man blir kissnödig och att man inte kan ha någon flaska med vatten att drika ur under kvällen natten för då kan det lätt hända en olycka och så vidare.  Hon har vart me om allt och kan själv förklara allt för oss var o än. Så komm dagen i går när hon verkligen kände sig redo.
Hon ska sova utan blöja Robban gör i ordning henne och i söng utan blöja  vi frågar vad gör vi nu då. Jo  ni förstår om jag blir kissnödig så roppar jag och går på toan och kissar och direkt när jag vaknar i morogn så går vi till toan för att kissa då. Vill du ha potta här inne .. ne jag går ju bara på stora toan nu Mamma.
Natten gick och det vart morogn. Inget roppande under natten och jag var rädd för att en olycka kunde ha inträffat man helt tort i sängen . Då  går vi upp och vad var det vi skulle göra då?  Jo kissa på toan sa hon så stolt och mamam titta inget kiss i sängen. Ja titta du  sa jag förvånad och glad  du är så duktig och stor.
Ja och vet du mamam nu får jag en present för det fick ju jag när jag börjdade bajsa på toan och slutate med blöjan.
Ja vad gör man som föräldrar mer en att säga jag det är klart du ska få för man kan ju inte ändra på det nu.
Ne har våran stora tjej bara Nappen kvar som vi ska bli av med.
I dag köpte vi sådant där skyd till sängen i fall det skulle inträffa någon olycka så att hela sängen blir blöt.

Kommentarer
Postat av: Gullvi

Vad duktig hon är, och smart klart hon är värd en present, Olivia har blivit en stor tjej.

2012-04-15 @ 15:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!