Gravidvecka 29+1


Jag:
Denna veckan har börjat bra jag har inte kännt av min foglostning allt för mycket men Man börjar lära sig mer o mer vad jag inte borde göra eller hur jag ska göra det hela. Annars så tänker jag mycket kring allt som ska fixas innan den lille kommer ut till oss och vad som kan kommas att behövas som vi inte har kvar eller har haft till tössen. Mycket finsn där redan man en del små saker måste vi ändå fixa med. Jag går hemma i fårn jobbet nu och det känns skönt man jag känner mig lite rastlös i bland. Men än så länga har jag ju skolan kvar jag går till och det räcker det för en dag där eller 2 lektioner känns verkligen i kroppen.  Annars så är det bra har inte kännt av halsbränan så mycket mer nu är nig över en vecka sedan och jag kräks inte. vilket känns helt toppen.

Storasyster Olivia:
Hon är så rar o vill väl på sitt sätt fast kan kanske inte alltid blir så. Men man får se det fårn det ljusa och sedan förklara att det där kanske inte är så bra. Hon verkar va förväntansfull över när den där inne har tänkt att komma ut och hon pratar om att den ska komma innan tomten och så vidare.  har vi vart borta från varandra så är det  bebisen o mamma man har saknat. Och är det o klappar och sjungar sånger för bebisen lite när som under dagarna och i bladn sak hon myssa med den. Det är mcyket träning här hemma och lek med dockorna.

Barnet i magen:
H*N är  mellan 37-40 cm lång och väger 1400 gram

H*N är väldigt busig och vild där inne och H*N tror nog att den har mer utryme en vad den har. *LER*
Vid vissa tidpunketer på dagen så är H*N väldigt aktiv i sina rörelser och man blir på mind om att det finns någon om man mott för modan skulle glömt det. 
det finns fortfarande så mycket plats så att det är fritt att  ändra läge och slå kullerbyttor i i min mage fast man inte tor det. Det är även väldigt vanligt att Dom är väldigt katvia med skarkar och rörelser men för det finns det barn som är mer stillsamma. men inte H*N i min lilla mage. Saparkarna har dom även mer kraft i det kan hända att man får sig en spark på urinblåsan eller upp mott revbenen. Som mamma kan man känna att man är lite öm där sparkarna har kommit för det börjar bli kraft i dom.
dess huvud är stort i förhållande till resten av kroppen och den håller fortfarande på att laggra på sig underhudsfett. H*N kissar nu och dricker 0,5 fostervatten varje dag.
I underskökningar som gjorts så vissar det även att H*N nu har perioder av drömsömn. Så jag undrar vad den här lille vilden i maggen drömer om. *LER*


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Oj vad tiden går! Känner du bebisen i magen varje dag nu?

2011-09-28 @ 14:10:54
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!