Gravidvecka 33+1


(bilden tagen fårn libero)

Jag:
En ny vekca inebär even en ny graviditetsvecka för min del. nu är jag i vecka 33 och inte så många veckor kvar. det närmar sig med stora steg.

I dag är det även MVC som står på mitt schema och så är det gravidvattengympan i dag pass nr 2 för min del.
Känns könt att komma ditt i dag får väga sig få sina hur mycket magen har växt samt att höra H*N hjärtljud är ju helt underbart.  sak ditt vi 14 tiden och vattengympan börjar 15. så  blir inget hem i mellan utan jag håller mig kvar där.

Olivia storasyster:
Förbereder vi mer och mer här hemma vi läser bocken som vi fick låna av en och den är mcyket intresant vart kommer bebisen i fårn. Den läser vi inte varje dag men då och då när hon själv vill. Annars så pratar vi om att den kommer komma snart och att det både kan bli en tjej ellee kille som kommer ut till oss. Hon klapar  och känner på magen ofta och tycker det är kul när den sparkar så hon känner i bladn trycker hon till på foten och så får hon svar vilket är roligt. Vi pratar även om att H*N kommer att sova inne hon mamma o pappa fast i en egen säng och att den kommer att suga på mammas bröst för att få i sig matt och så vidare.

Barnet i magen:
Växer snabbt och är nu ca 45 cm lång och väger 2200gram.
hos vissa ligger barnet fixerat vid denna vecka man hos visa inte. Och maggen kan även ha börjat skunka ner lite gran.  Om H*N nu skulel få för sig att komma ut så skulle den kunna klara det men skuell behöva lite hjälp med andningen i ett par veckor samt extra värme och hjälp att få i sig tillräkligt med näring somH*N skulle behöva.

H*N  där innte i maggen är rätt så villd va sig och är mcyket aktiv men inte hella tiden utan har ju sina perioder om man säger så.  Ett riktigt bussfrö brukar vi säga och olivia skratar o håller med.  H*N är väldigt efterlängtat nu här hemma man får  gärna vara kvar ett tag till i maggen och komma ut när den ska eller känner isg redo för o klara av livet utanför mammas mage.


(bilden tagen fårn googel.)


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Oj nu är det inte många veckor kvar! Härligt att barnet är så efterlängtat och att Olivia förstår så mycket. Alvin tyckte mer det var läskigt och ville inte känna när milo sparka. Han klappade och pussade magen när han själv ville :)

2011-10-26 @ 11:16:51
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!