Gravidvecka 32+0

Då var det en ny veckan med nya tag inte bara måndag utan även en ny Gravidvecka.

Barnet i magen:

H*N är mellan 40-44 cm lång och väger omkring 1700- 2000 gram.
H*N kan sparka till rätt hårt och har man otur så kan den råka sparka på urinblåsan så att man kan råka kissa på sig. Hjärnan fortsätter att  växa och utvecklas man vet även att H*N har aktiviteter med hjärnan både i vaket tillstånd o när den sover. 
Den kan ha lagt sig till rätta alltså fixeratsig med huvudet neråt och ofte på förstföderskor, och för oss andra som föder om så brukar det ske vid Vecka 37. men den kan va fixerad redan nu. 
H*N är väldigt aktiv och jag tycker mig kunna känna redan lite syskonkärlek mellan mina barn.

Olivia stirastyster:
Pratar mycket om nu att snart så fyller jag år och efter det blir jag stora syster och att tommten ska komma efter att bebisen ha rkommit. Fårgar man henne nu vad det blir så är det fortfarande en tjej men hon tänker efter lite och hon vet att det kan bli både och.  och tycker om att klapa på maggen o känna när den sparkar. hon brukar pussa på bebisen med.  är hon ledsen o vill ha tröst så kommer hon o krypper upp hos mig och då händer det rätt ofta att H*N där inne i maggen visar att den med är med och ger i fårn sig lita sparkar o rörelser. sysnkonkärlek. 

Jag:
Växer o står i. mår väl som man ska när man är gravid o har allt som jag har. 
försöker att njuta av dom stunderna man får till att bara vara gravid. och jag börjar känna mig rätt stor o klumpig nu. Det är inte alltid man tänker att jga kommer nog inte för bi här utan jag kör på. 
I morogn så är det dags för vattengympa vilket jag hoppas jag kommer i väg på och att jag hittar ditt. Ser fram i mott det med o hoppas på att träffa flera i min situation.  


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Visst finns det inget finare än syskonkärlek?

2011-10-18 @ 16:24:43
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!