Gravidvecka 31+2


I måndags så klev jag in i en ny graviditetsvecka igen och nu går det fort undan.

Barnet i magen:
H*N är nu 43 cm lång och väger omkring 1800g.
figgernaglarna har nu vuxit fram och når fingertoperna.
H*N kan nu fixera bilcken och  se bättre skilnad på ljus och mörker där inne i magen.
H*N  kan även reagera på musik/ låter som spelas ett flertalgånger.
bebisen har oftast inte ännu lakt sig till rätta alltså med huvudet neråt för det finns fortfarande så mycket utrymme att röra sig på. Men det kan hända att den kan ha gjort det.

Jag:
Allt är väl och jag har det jag har som ni redan vet vissa dagar är bättre en andra och vissa är väldigt jobbiga. ska nu nästa vecak börja gå på vattengympa vilket jag ser fram i mot att testa på o se hur det känns i kroppen efter och i fall det hjälper något.  Kar haft lite kräkningar till o från igen men oftast så sker det samtidigt som halsbränan är som värst.
annars är det bra och jag njuter av stunden att va gravid nu fast det kan va jobbigt i bladn  för sparkarna är ärtt ktaft fulla.
Har även känt att att H*N har haft hicka denna vecka o det var tydligt så jag är helt säker på att det är hicka.
 tänkte att jag ksuell börja ta bilder nu varje vecka för nu händer det en del. Men måste först o främst fixa nya baterier till kamerna.

(bild fårn googel.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!