Gravidvecka 34+1


 (bild tagen fårn Libero.)

Ny gravidveka är man inne i med. Men har inte tänkt på det då det är så mycket annat som sker denna vecka.
Hur mås det . Jo till och fårn bra. vissa kvällar harjag en sådan halsbräna så jag tror att jag sa avlida, eller spy, vet inte hur jag sak ligga i sängen eller om jag ska sitta o svoa. Foglostningen är där den där. och vissa dagar är vära en andra. Som det har vart ett tag. Annars förövringt bra. Var ju hon MVC för veckan med och jag stod sitta på min vikt men magen växte så det var bra. känns konstigt att stå stilla i vikt  då jag gick upp hela tiden med Olivia.

Olivia storasyster:
Är nog förväntans full men väldigt bästemd över att det är en tjeje någon anna får inte säga att det är något annat. Så är det bara, och  det skla bli en tjej och den ska heta tjejen. Men hon är med veten om att det kan blir en pojcke med.  på dagis har hon även sagt att hon sk bli stora syster.

Barnet i magen/ den vilde:
H*N  väger ca 2300 gram och är 46 cm lång.
Nu är H*N så pass mogen/ välskapt att skulle förlostningen sätta igång så skulle inte förlostningspersonelen försöka stoppa födandet. men H*N skulel behöver extra värme och mat. Men andningen skulle den kunna klara av.  H*N simmar omkring i ca 1 liter fostervetan och H*N reagarar på mammas, pappas och storasysters röster. Sugreflexen är även väldigt tydlig hon barnet nu och vissa ligger och suger på tummen där inne i värmen.  H*N kan även skilja på ljus och mörker och där med uppfatta dag och natt.
H*N är väldigt aktiv där inne i magen och i bland undrar man vad den styr med.  den har även hicka till o fårn och i bland kan det kännas som om den skulle ha panik och vilja komma ut.

   
 magbilder ramifårn och fårn sidan.


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Stora magen! Inte lång kvar nu? Hur känns det? Börjar du förbereda dig?

2011-11-09 @ 09:12:21
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!