Gravid vecka 38 och MVC


Då var vi inne i nästa gravid vecka och nu är det inte många dagar kvar tills den H*N kommer ut till oss och speningen är stor. kommer det bli en liten bebis eller kommer det bli en normalstor eller en i Olivias storlek. DEt är något vi inte vet, Men vi har förberet oss med ett nyt sett fårn H&M i storlek 50 i fall H*N är liten av sig.

Jag:
Känner att det trycker på neråt och har ofta samandragningar vissa som är mer starka en andra, jag får även tänka mer på vad jag gör och hur jag gör på grund av min foglostning och nu används inte foglostningsbältet längre då inte inte funkar för jag får så ont av det när maggen ligger på och trycker.  Jag har fott tillbaka min kräkningar men det är bara på morgonen och i dag lyckades jag klara va att undvika det toa besöket. För det är ju inte allt för trevligt.
Något jag annars lider något fruktansvärt av är min Halsbräna som kommer när som men är som värst på kvällarna när jag ska gå o sova. Det är så jobbigt och får mig att må ila så jag vill kräkas. så det tar ett tag för mig inna jag sommnar.

MVC: gick bra i dag jag hade till och med gått upp i vikt och magen har växt vilket jag tyckte var helt underbart att höra samt att se med mina egna ögon. Barnmorska tyckte med det var bra och det tog hon som ett tgot tecka sedan så får vi se vad ultrajuldet vissar i morogn med. Men jag är rätt lungn över det . För jag tor att H*N mår rba där inne och den värkar ju llägga  på isg lite när mamma även går upp i vikt och maggens mått blir störe. *LER* Allt annat så också bra ut blodtrycket, pulsen, hjärtljuden. Men i dag var H*N lite bussig med oss med och ändrade stälning några gånger så ljudet försvan vilket Olivia tyckte var roligt. att den busa med oss. 

Olivia storasyster:
Ja hon är förväntansfull. Och tror att hon redan har blivit stirasyster när hon pratar. Men hon har sakt nu 2 dagar i rad att hon nu vill att det ska bli en kille som pappa men Så kommer det där med att den ska heta tjejen ändå. Hon är så söt vare morogn o varje dag när jag hämtar henne på dagis så är det magen som får en puss o kram först för hon har saknat bebisen så. Och sedan kommer mammma. Kan det bli annat en en bra storasyster av våran tjej tror knapt det.

Bebisen i magen:
Det börjar bli trångt där inne för H*N och den har inte samma rörelsefrihet nu som den hade förut.
H*N är aktiv ändå där inne och kommer med sin kraftiga spkarkar och slag.
ja trycker ner åt har vi ju där med för på kvällarna kan jag känna av det mcyket, dår har man oftast varit uppe o styrt gå och ståt med.
H*N ligger fortfarande fixerad. Som Olivia sägar den står på huvudet, vilken konstig än.
Men det är skönt att veta att det är huvudet som kommer komma först.
Och H'n är så pass utvecklad att den ska klara va ett liv utanför livmorden nu så NU får den komma när som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!