Gravid vecka 37+6


(Bilden tagen fårn googel.)

Jag :

Ja det är så mycket annat som far i  och ut ur mitt hvud och jag tar mycket tid när Olivia är på förskolan åt att villa upp mig för att ha mer ork  åt henne och annt , då jag är mer tröt nu. Och kännt mig så där i kroppen och mina samandragningar kommer allt oftare och är väldigt starka samt  håller i sig rätt länge. Vilket har gjort att det tar lång tid att gå till och fårn förskolen varje dag och det är ju 4 gånger  3 gånger i veckan deta sker. Det är ändå skönt att röra på sig men man får även känna av det. 
Min foglostning ja den finns ju med mig fortfarande men jag har inget foglostningsbälte längre då  det inte funkar med allt tryck som blir neråt.  får så ont av det och märken så skuell jag gå med det så skulle det kunna orksak krafitga trycksår. vilket jag inte vill vara med om att vi när man kan undvika det.
Så jag får tänka på vad jag gör nu när jag inte bär det på mig dagligen. 
  Jag har börjar kräkas på morgonene igen vilket jag tycker är ävldigt jobbigt och ska ta och prata med min barnmorska om på måndag  för o se så det inte är någon fara med tanke på H*N där inne. 
 Annars så ska jag till MVC på tisdag och så har vi vårat ultraljud på Onsdag så jag vet vad jag gör nästa vecka. Självklart hoppas vi även denna gång på att allt kommer se bra ut och jag hoppas på att magen har växt o att jag kanske kan ha gått upp lite gran i alla fall.
Jag har väl gott denna gravidvecka och ältat det här fram o tillbaka men kommit fram till det att H*N som lever där inne är lika aktiv som förut och vad dom såg så var allt bra och det är inget mer en så jag eller Robban kan göra åt det.

Storasyster:

Olivia väntar otoligt nu och önskar väl att bebisen ska komma nu. Men hon vet att det är några dagar kvar tills det kommer att ske. Men hon är fortfarande väldigt bästemd över att det ska va en tjej i magen vilket vi inte vet om det är. (trots att vi hade chansen att ta reda på det sista så gjorde vi inte det. och har ju även det på onsdag igen men vill inte veta mer späning så här.) 
 Dom flästa tror att det är en kille i magen. På förksolan har dom vart på mig att jag måste göra något åt det här att det kanske inte blir som hon vill men vi kan inte gör mer en vad vi redan gör. Hon är medvetan om att vi inte vet om det är en kille eller tjej i magen samt att det kan komma ut en kille lika väl som en tjej. Och det är fler en vi som har förklarat det.  Och jag lite på min Barnmorska det hon har sakt att vist hon kan bli besviken men oftast så blir dom glad vad det än blir. Och det tor jag att Olivia kommer att bli.  hon får ju blir storasryster som hon är så stolt över att hon ska få bli.

Bebisen i magen:
Vikten vet vi inte så mycket om nu när vi vet att den är lite mindre en vad den ska va. Men det får vi svar på onsdag. Så slår itne upp vad den borde väga vid denna vecka då vi vet att det inte stämer. 
H*N mår bra där inne och är lika aktiv som vanligt trots att det börjar bli trångt. H*N är en riktigt bra boxare och fotbolslelare för den kan göra väldigt ont till o fårn.
H*N har inte lika mycket hika längre som den hade för ett tag sedan vilket är skönt.
Och skulel dne komma ut nu så skulle den ha gåda chanser att överleva men H*N skulle va liten och kanske behöva lite extra värme och så vidare.

 ( bilden tagen fån googel)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!