Gravid vecka 35+5

 
dagarna går o lika så veckorna dena vecka har det vart mycket runt om så det har dagigt ut på uppdateringarna om graviditeten. 

Nu befinner jag mig i vecka 35 och det är ca 5- 7 veckor kvar tills vi får möta underverket vi har varit med att skapat. Alla fårgar i fall jag har någon aning om vad det kan var man jag har inte kännt efter på det sättet. Men som jag har sakt så skulle det inte förvåna mig i fall vi får en tjej bara för att alla andra runt om oss som fott barn har  fott samma som dom redan har. Så varför skulle inte vi  få det. Vist skulle det vara kul med en kille för då har vi en av varje men det är inget man sägar högt till Olivia för hon gillar det inte.

Jag mår
så där. vissa dagar bättre och andra sämre känner i kroppen va foglostn ingen varje dag och Jag har börjat må ila och har kräkts varanan morogn ungifär vilket inte är roligt. på kvällarna har jag en sådan halsbräna så jag blir tokigt. Vet knapt hur jag ska ligga i sängen. på grund va det. Annars för övrig är det bra.  underdagaran känns allt toppen.

Olivia storasyster:
pratar dagligen om bebisen i magen och hon sägar att hon med har en bebis i magen och både mamma o pappa ska känna på magen när bebisen saprkar o den har hicka o allt möjligt. Allt som jag uplever o är med om som hon hör att jag uplever gör hon med. Hon är väldigt medveten om att jag inte sak bäre henne eller lyfta tungt o hon på minner mig ofta om det. Men desto mer kör hon med pappa att han ska bäre henne till billen fårn bilen och lite så.

Barnet i magen:
växer och står i. Nu väger H*N runt 2500-2700 gram.
H*N  har lagt på sig mer fett  och huden har blivit tjockare och ljusrosa i färgen.  Håret som har täckt kroppen på fostret är nu barta och har i stället täckt riktligt med fosterfett. H*N i magen vilja komma ut nu så skulle den  möjligt kunna vara vit och kletig på grund va fosterfettet.
Navelsträngen är nästan en halv meter lång. Den är snurrad som en telefonsladd, elastisk och stark.
H*N är väldigt vild i magen och där efter så har den blivit kalad den vilda i fån oss. H*N ligger med huvudet ner åt och är fixerad vilket man inte kan tro många gånger när den är i full gång där inne. 


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Nae vad trist att du börjat spy igen! Är det jobbigt med illamående med eller? Illamåendet tyckte jag var det värsta iaf, spyr hellre och det är bra sen.



Alvin är också med i köket dock tycker han det bara är kul i början sen tröttnar han. Han tycker bättre om att äta det istället. ;) vilken kock Olivia är!

2011-11-11 @ 16:00:19
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!