Vecka 19


I dag så kliver vi in i V.19 tiden rullar på nu och jag känner H*N mycket nu, Jag känner  när den sparkar och när den är väldigt aktiv. Jag lägger även märka till när man har samandragningar vilket inte är faligt att ha fast man bara är i V.19.( det är välnligt) Som tidigare inläget så Var vi i dag på vårat andra ultsaljud och i dag fick storasyster följa med. Så hela familjen fick hälsa på H*N där inne i maggen kanske blir lättare för livia att förstå nu med. Annars så mår jag ävl bättre men ilamåendet sitter i men inte lika markant och kräkningarna håller i sig med. Ungifär vid den här tiden med Olivia så hade jag slutat att kräkas men inte nu. vi får ävl se när det  får sitt slut. ÄR glad över att det inte är licka mycket och ofta längre utan kan vara varandan dag om man har riktigt tur.

Om barnet i magen:
H*N är ca 22 cm lång, väger kring 280 gram och kan knäppa sina händer. Fosterfetet är tjockt och täcker hela bebisen. Huden över hela kroppen har även fått små hårstrån, som kommer falla av innan H*N är fullgånget. Den har också till uppgift att skydda den känsliga huden.

Detta är våra bilder på våran sötnöt i magen


Kommentarer
Postat av: Snart mamma till två

Härligt att det går åt rätt håll. Nae inga mer ul efter vecka 18. Glömde bort att du gått så långt, fick ju precis veta att du var gravid. :)



Ligger själv med spyhinken just nu. Blää :(

2011-07-19 @ 09:30:41
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!