V20+ 5



Magen växer och blir störe och nu har man gått klart halva Graviditeten.  Vilken känns skönt för då vet man att det inte är allt för lång tid kvar tills H*N kommer utt till oss. H*N är aktiv i magen till och från och det är inget jag missar när H*N är det.  mitt ilamående är det så där med och lika så med kräkningarna. Det är inte lika offta men dom finns kvar, Det inträffar inte varej dag och kanske inte varanan men var 3 dag kan man säga och det är både morogn o kväll. Tycker nu att det skulle ha försvunit men inte det inte.  Denna vecka har jag kännt mcyket av min foglostning vilket är tråkigt för jag känner att det går ut på humöret. men jag försöker hålla igen på det.
Utöver min foglostning och mitt kräkandes så känns det bra och spenande

Olivia storasyster:
 Pratar mycket om bebisen i maggen Mamma du har bebis i maggen! och så kan hon vilja klappa på den hon och i bland kommer hon och vill pussa på maggen. Hon värkar tycka om H*N där innen som växer o gror. Olivia har även kännt bebisen sparka i mammas magge. 

Om barnet i magen:
H*N väger nu ungifär 350 gram och är  runt 24 centimeter lång. H*N har fott ögonfransar och kanske lite hår på huvudet med. Ögonlocken är färdiga. Fingrarnas naglar växer men dom täcker inte hela fingertoppen ännu. Svettkötlarna  blir färdigutvecklade nu, men H*N kommer inte att börja svetas fören dens födsel.
H*N har fott känsel, och kan reagera på smärta. H'N kan även göra avancerade rörelser som exempelvis bakotkullerbytta.   


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Oj vad fort tiden går, bara hälft kvar nu! Skönt :) när ska ni på nästa besök hos MVC då?

2011-07-29 @ 16:06:50
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!