en toppen bok Rekomenderar stort till oss föräldrar med oro för våra barn.

har nu blädrar igenom alla min 3 böker ordentligt. o jag är nöjd med alla 3. 2 kokböcker var det som är Den goda sommaren skriven av Christer Lingström och så Jamie magazine Mat för hela året.
Den som toppar det hela är den 3 bocken som jag itne ångrar att jag köpte stod o tvekade o man har itne riktigt lung o ro till att tita igenom dom när man väl står där bralnd alla andra.
Den tredej bocken var Ditt barns 0-8 år sjukdomar stres och gränser. skriven av malou von silvers och göran sjönell.  En bok som jag skulle rekomendera alla föräldrar att ha hemma står många vetiga saker i den. nu ha rjag ju itne släst igenom hela men skummat lite  i alla fall och blädrat igenom den nästan sida till sida.

så  ser den ut på framsidan och  så här står det på bokens baksida.
den här boken är framväxt ur en mors oro och ängslan. Varje gång jag träffade doktor göran vällde frågorna fram: smittar feber? hur blir man av med hårlöss? växer barnastma bort? ska man ta penicillin mot öroninflamation?Hur länge  vågar jag låtta mitt barn matvägra? Göran sjönell svarade med hela sin långa erfarenhet som läkare.
Föräldrarna och barnen som besöker hans motagning var ständigt nya men fågorna var dom samma.Som familjeläkare har han sett det mesta av prickar, snuvor, öroninflammationer och allergier. Men göran och mina samtal handlade inte bara  om snuvor och prickar. ofta talade vi om hur man sättergränser, ochnär ska man ta striden?  hur får man ett barn med nattångest att sova ensam? Är det rätt eller att servera fler maträtter för husfridens skull? Bocken inhehåller också råd om hur man sätter gränser. Om det nutida degreppet curlingförälder, det vill säga föräldrar som i bästa välmening gör sina barn en björntjänst genom att sopa undan elle hinder framför barnen. Vad händer med dessa curlingbarn när det växer upp?
 stress är en annan viktig fråga som oroar dagens föräldrar. Hur mycket stress tål barn hema, på dagis och skolan? en anna aktuel fråga  är barnens livsstil. Är det skadligt med dataspel och tvspel? Hur påverkas barnens h'lsa när det sitter stilla i flera timmar i sträck framför datorn? rör barn på sig för lite i fag? Vi hoppas att den här boken sak kunna ge dig som förälder svar på många av din frågor.

Har du den itne så rekomenderar jag att slå till nu när det är rea på den med.  hoppas jag inspererar någon. i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!