Ultraljud 30-11-11


I går var jag på det fjärda ultaljudet för våran del. Jag gick det själv i går medans robban och Olivia var hemma.
det var nämligen så att det var 4 barnmorsker med i går på undersökningen och en som lärde dom om någon ny maskin som dom hade fott. vilket jag var informerad om och även varit med och sagt ja till själv.
Tänkte som så att än då kanske det är jag som står där och behöver lära mig/ för jag skulle mycket väll kunna tänka mig att bli barnmorska och det vet dom felsta om.

Det såg bra ut i går i alla fall och bebisen hade lakt på sig lite sen sist men det är ingen stor Olivia där inne i vilket fall. Den låg strags under medel. om jag kom i håg rätt. Så som barnmorskan/ barnmorskerna kunde se så trode dom inte att det behövdes mer ultraljud inna förlostningen men läkaren skulle även  få ta ställning i dag och höra av sig i sådan fall.

Jag känne rmig lättad att vet att den mår bra och att den växer och går efter sin kurva fint i alla fall. För i nu är det bara 18 dagr kvar tills BF. och jag längtar så efter att få träffa den där inne i magen. och jag vet att jag inte är ensam om att ha en stor längtan. Den delas med hella familjen . även denna gågn så fårgade den ena i fall det var något jag ville vet man jag stod i mott o sa NEJ. vill inte veta i förväg bättre att få det som en överaskning när H*N kommer i stället.  

det tog lite tid i går att genomgå undersökningen då det var 2 av dom 4 barnmorskerna som gjorde kontrolen på miig och barnet. Så jag tror inte dom gick miste om något i går man man säger så.
Inte vajre gång men har flera som utför samma saker och tar samma mott mm. men det var intressant tillo med jag fick lära mig ett och annat. för dom pratade inte bara med det medicinska språket utan även så att jag skulle förstå vilket jag inte trode dom skulle gör mer en det som måste medela som på dom andra kontrolerna vad dom mäter och så vidare.

Nu hoppas jag att det håller i sig och att allt flyter på fram till förlostningen och att allt även flytter på bra där med.


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Åh visst är det mysigt med ultraljud? Vi hade också med en student på den sista ul, tog dubbel så lång tid en vanligt men de gjorde inte så mkt då vi fick se mer av våran goding i magen än annars.



Tänk att bebisen snart är här, hur känns de nu då? Börjat tänka på fl?

2011-12-01 @ 11:16:55
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!