Natten/ och mat vägran

Här gick natten rätt sakpligt i alla fall. det har vart några vänder in till Olivias rum men inte så faligt som vi trode att det kunde va . Vist var hon hungrig under natten men det vart vatten  som bjöds på.

Men det är konstigt för hon är hungrig o villa ha något på natten men när morgonen kommer så ätre hon i alla fall inte upp sin frukost. blir så fustrerad på det att hon inte ättar.  vad sak man ta sig till.
Har i alla fall bestämt att det inte blir något Lördagsgodis i dag  fast hon fick köpa det i går när vi var o storhandlade.  Kan man inte ätta frukost och mat så kan man inte äta godis häller.

Nån som har tipps på hur ni gör när era barn är så här med mat. ?

Vi har en 30 minuters gräns nu och sedan så försviner maten. men i bladn tar det i mot men det görs i alla fall.  Och vi gör inte bara mat som viv et att hon tycker om utan hon får äta det vi äter. för vi kan inte bara leva på spageti här hemma.

Ja vad som händer i dag ahr jag inte en aning om.  får se vad mitt humör orkar med känner jag för allt det här med att hon vart sjuk och matvägrar tar så mycket energi o tär på mitt humör känner jag. Och man vill ju inte ta ut det på henne.


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Åh det är jobbigt när de små liven inte vill äta men vi har bestämt att inte göra en stor grej av det. Alvin har sina stunder då han äter bra men oftast petar han bara i maten och nu när han är sjuk äter han knappt nåt och är det något annat han vill ha så får han det. När han är frisk däremot blir det maten vi äter och äter han inget tar vi bort tallriken så får han vänta på nästa måltid vilket han vet och de funkar bra för oss. Jag var precis likadan som liten så jag vet vad han går igenom. När han äter bra sen uppmuntrar jag det såklart. Det vänder nog snart ska ni se. :-)



Hur har du det med magen då?

2011-12-10 @ 22:43:45
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!