Gravid vecka 39+4


Då var vi ine i gravidvekca 39 tänk så fort det går. och jag vill så gärna att H*N där inne i magen ska komma ut till oss nu. väntan är oändlig och dagarna räknas ner nu. Vi hoppas verkligen att du vill komma utt till oss inna jul. För någon julkapp vill jag tyver inte ha. det räcker med mig och min minsta lille boror som fyller år på julafton.  Men är det det du vill så kan vi inte gör så mycket åt det.  Här med mig mår jag väl som en gravid kvinna i slutet ska. jag känner av förverkar nästan varje dag  vissa dagar är mer och andra mindre. Jag känner hur det är tungt ner åt och att jag är rätt tröt till och från.

Ja annars så jag/ vi nog förberet det mest till dig nu. Sängen står klar och finn vagnen har vart inne på babyland/ barnens hus på besiktning *ler* ne dom har kollat över vagen och smörjt  den lite här o var så nu känns den som ny igen, nappar är kokade och ligger i napp burken. Kläder, filt och snutefilt är ner pakat till dig i en väska, kamran ligger bredvid och är bered. Jag har inte änu lagt ner några kläder till mig men det kommer.  kläderna i garderoben är tvätade och vikta fint. Ja vad kan vi ha missat. tror inte något faktist.

 

ja annars så försöker jag förbereda mig med lite extra villa men nu när olivia är sjuk så är det helt bort blåst. man jag tänker på att äta som jag ska  för att ha energi till att orka med en förlostning.
Jag tor jag känner mig redo och jag är inte så nervös en så länge. I bland kan jag väl oroa mig lite om det skulle gå för fort och allt med Olivia om vi inte ksulle hinna lämna henne eller någon kommer hitt o så vidare. Men jag tänker som så det blir som det blir. Man får ta det som det kommer helt enkelt.

Olivia storasyster:
Ja hon väntar otoligt nu och hon pendlar nu dag för dag vad hon villa ha en pojke eller flicka men dom H*N som kommer får inte ha något annat namn än killen och tjejen för henne. Men vi är ändå glat överaskad över att hon nu ändå kan tänka sig båda med tanke på att  hon vart så bestemd på att det är en tjej. Olivia fårgar lite om bebisen när den kommer nu men annars är det mer prat om tomten och alla paketen om jag kommer få något eller inte.  Hon har även fårgat i fall bebisen kommer  få några julklappar av tommten.  hon är så söt.

Barnet i magen:
H*N verkar må bra och följer som sakt var sin egen kurva bra, och lågg någpnstasn vid normal eller strax där under sist när vi var på ultraljudet.  ja den är aktiv titt som tätt och far väl runt i den mån om plats den har.  H*N har ju legat fixerad ända sedan vecka 32 så det gör den fortfarande vilket skäns könt att veta. 
Och jag hoppas att den snart känner isg redo att möta oss.  för  det är flara som väntar otoligt på o se vem individen där inne är.
H*N skulle klara isg galant utanför livmodern nu och står nu i starten och väntar på startskotet.
Barnen brukar om kring  vecka 39 väga omkring 3400 g och va 50 cm långa.


Kommentarer
Postat av: Stolt mamma till två

Åh vad spännande, tänk att bebis snart är här! Vem blir barnvakt då? Packat klart bb-väskan? Hoppas du håller oss uppdaterade här på bloggen.



Är det en pojke eller flicka nu då, lr har du inga känningar?

Kram på er

2011-12-08 @ 23:00:34
URL: http://sarahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!