Tänkte besvara lite frågor som jag har mött.


Tänker vi flytta nu när familjen blir störe?

Som det ser ut och vi tänker just nu så kommer vi bo kvar våran lägenhet liggar på 94 kvm så det finns nog plats för en liten till. Det som är bekymret är mer förvaringsmöjligheter med tabke på käder och sådan man det är något vi lösser med tidens gång. det första halvåret så lär den lille sova i vårat rum o säkert fram till 1 år ca det gjorde i alla fall Olivia sedn så får dom små dela rum hade vi tänkt om. Det inte har blivit flytt innan dess men det tror vi inte då vi trivs bra i lägenheten och i området.

Vad tror vi att det är?

Det är en bra fråga. Olivia som sakt tror att det är en tjej eller hon vill det. Medans Robban tror det är en kille. Och jag ja vad tror jag humm. vet inte till vissa säger jag tjej och till vissa kille beror lite på vad dom tror att det är. Så till Robban sägar jag att det är en Tjej bara för o retas med honom. Men annars har jag ingen anning. Inte än i alla fall-

Vilka Namn har vi?

Det är också en bra fråga  både jag och robban har våran namn vi tycker om. men vi får se vad det blir o vi är tysta om namnen i alla fall jag. Det får komma sedan när den kommit till oss. Men namnförslag slår aldrig fel att få så har ni några skriv gärna dom.

Hur ser jag på amning?

Jag tycker det är bra och det besta man kan ge till sitt barn om det funkar. Med Olivia så amade jag henne helt i 6 månader och sedan så trappades det när men hon amade fram till 8-9 ¨månader och skuell hon få som hon ville så skuell hon nog d¨å velat fortsäta. Vi fcik henne inte att ta flaska med väling o grött funkade inte häller så vi hade mycket problem därför höll jag på så länge men då var det bara på kvällen.

Nu hade jag tänkt mig lika dant jag hoppas på att det kommer fungera lika bra denna gång o att jag i alla fall tänkt mig ama till 5-6 månader men att smakisar kommer in där vi 4 månader ca.  och så hoppas jag på. Att det kommer gå lättare att introdisera väling eller grött.

När tror vi att H*N vill komma ut till oss?

Det är en bra fråga. Jag tror jag pratar för både mig och Robban när jag sägar att vi hoppas den kommer på utsata datummet eller innan för vi båda är väldigt rädda för att det ska inträffa på julafton annars. Men det är ju inget man kan styra över. hälst så ksulle nog jag hoppas på att den kom på det datumet som jag fick fram när jag räknade och inte det som  vi fick på ultraljudet. 

Hur många år i mellan barnen blir det?

Det kommer bli 3 år och en månad ca mellan våra barn en bra ålder i mellen tycker jag i alla fall. Och hoppas på att dom kommer få god nyta av varandra. 

Hur tror du Olivia kommer o ta det?

Jag hoppas att hon kommer ta det bra och vi pratar ju om det ofta och hon har fott kännt på magen o så vidare. Men det är något man  får ta så småning om tror jag. svårt att säga nu! man vi hoppas på att det kommer gå bra o vi låtter henne vara delaktig i det hela. 

Är jag nervös över förlostninge?

Hummm... Vad ska man säga. Både jag o nej.  man har vart med om det förut  så nu vet man mer hur det går till och jag vet att min kropp klarar av att föda ett barn. men samtidigt är jag nervös över att något kan hända och att det inte kommer  gå så som man vill. Och man vet ju att ingen förlostning är den andra lik så jag tar det som det kommer. En tryg hand är att veta att Robban klarar av förlostningen och att veta att han finns där sist vet jag att jag var orolig över  om han skulle klara av det hela.  

Hur ska ni göra med vagn?

Det vi kommit fram till är att vi inte ska skafa oss en syskonvagn då olivia inte använder vagnen så mycket nu utan vill mer gå. Så vi kommer nog köra på den vi har nu men att köppa någon liggdel av något slag antingen mjuklift eller ligdel beror lite på.  vad vi väljer att ha till Olivia. Vi står mellan en stå bräda eller en sits som man sätter på vagnen. Så det är en nöt vi håller på o knäka.

Det är nog dom frågorna jag kommer på just nu att ni har ställt.  Någon jag missat så får ni säga till..
Går tuvär inte att slänga in några roliga bilder  till inlägget  då det inte vill funka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!