Då var det fint hörstväder


Ja höste är här o det kan väl inge missa. Eller har ni det så ska jag berätta det för er. Att hösten är här nu o det är Riktigt höst väder ute. Löven börjar och har ändrat färg visa har redan tapat en del av löven som liger på baken. det är lite diss ute när man vaknar men som släper efter ett tag. och så lyser solen.  det är ju väldigt fint med alla färgerna på träden och allt men det är ju tråkigt att vi går mot mörkare tider. något som är bra är att man kan ha en mass ´ljus tända o det är ju något som jag älskar o jag tänder ju värmeljus på sommeren med.  så här hemam  om kvällaran så är det ljus tände lite här o var. och  så sitter jag med en the kopp eller något annat got i soffan framför Tv myss faktor på hög volym.

Men det pendlar ju väldigt mcyket med vissa dagar rä det riktigt kalt o andra dagar så är det varmt. inte den värma vi hade i sommras men  det är i alla fall värma ute.  i dag skuell det blir varmt igen. så vi får se vad vi hittar på i dag jag och tössen här. hon är fortfarande hes och har hostat en massa under natten. tråkigt att dte kommer då när dom sak sova. för  ingen här får mcyket sömn så alla är lite tröta. men  då får vi sova lite längre in på morgonen i stället. I natt så  ficki vi mer sömn en natten inna så jag sak inte klag. men får planera så att man går o läger sig tidigt i stället så man kommer i fatt lite i sömnen.  det har ju itne blvit mycket räning denna veckan vilket är tråkigt men tänkte att jag ksuell ta igen en dag i morogn så jag fundera på i fall jag sak cyckla till simmet i morgån och cycka hem så  då blir det  lite  i alla fall. men jag måste få robban att tita på min cyckel i fall jag kan ha den eller i fall det är att låte den skrotas o köppe en bra cyckel. jag kankse låner Bestemors cyckel får se vad jag hittar på. jag vill inte gå en rask promenad ditt i alla fall för då lär det ta lång tid ditt o då måste jag gå upp väldigt tidigt o det vet jag inte i fall jag är bered på.  nu här sak vi göra i ording oss  för höst vädret utan för  våra fönster o dörar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!