bak o mat

 i går   när vi kom hem jag o oliva så slänghde i i hopp en rulltårta för att Robans morfar och hans tjej kom förbi och skuell firar robban i efterskot trevligt var det o robban vart glad över presenterna så  det vart bra. men det var lite läskigt för det var första gången jag gav mig på rulltårta själv. annars så ha rjag bara hjälpt min farmor att gör det men nu  så gjorde jag en själv  toppen bra vart den. och nu i dag så   gör jag o oliva hamburgebröd för vi sak göra egna amburgare i dag  hade jag tänkt mig o då så  var det bara hamburgebröd som saknades o varför inte pasa på att testa på att gör det själv med tänkte  jag  så nu  väntar vi på att den sak jäsa klart för första gången.  så hoppas på att det kommer  gå bra i alla fall. Har en kännsla att dte kommer bli mycket bak nu när det är  höst ute o det rengnar o är ruskigt. alla som känner mig vet att jag älskar att stå i köket o baka och laga mat.  Men baka är  det roligaste att gör  saker till jul o påsk o allt   är så kul . jag är helt enkelt bak tokig. funderade på i flal jag skuell start en gust mak o mat lagnings blogg. men vet itne i fall  jag kommer hinan med den men  får så i alla fall ni som följer mig nu o läser vad tycker ni???

 tänkte att jag slänger ut reseptet på rulltårtan o hambyrgebröden sedan. när jag är klara med dom o vi har ätit för ni så är det dags att dra sig till bakbordet o spisen . :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!