snö o isigt

Snön ligger kvar ute och det är fint men det är väldigt halt ute nu med. Och det är inte  licka kul kan jag ju medge er. Olivia sprang ner för bakan o halkade  som tur va så slog hon sig inte så hon fick ont eller började blöda tur det.  Men det är ju så med när man ska göra tvärt i mot vad mamma o pappa säger. Nu är hon på dagis i alla fall och jag hemma jobbar kväll i dag.

I går så var  vi på äventur i klockartorpet. Vi var på öppnaförksolan den som vi alltid var på varje vecka när jag var mamma ledig med Olivia.  Det var rolgit hon känner igen perosnalen och vet vart allt finns. Men i går var även Sara och hennes son Folke med oss ditt så detr var första gången gust där för dom. Hoppas hon tyckte det var trevligt och rolgit. Så hon inte tyckte att det var något onödigt jag drog med henne på. Jag o Sara känner varandra sen gymnasiet. Hela dagen var inte så perfekt för vi  fick va med om en tvär nitt på spårvagnen som kunnde ha slutat väre en vad den gjorde och det var tur att det inte gjorde det. Spårvagnen slog på en tvär nitt och sara ramlade o folkes vagn välte som tur va så han jag reagera lite så jag han o få tag i folkes vagen men gubben som satt där på sättet  som inte kunne flytta sig så sara eller jag kunde sitta vart bara sur o  gjorde inget  fast han var nära på att få ett baran på sig. Men  vissa är ju bara för mycket och det var han kan jag säga.

Annars så håller vi ju på och bakar inför Prinsessans kalas här hemma¨så i tisdags så bakade vi
gaffelkakor och havrekakor med russin   och dom är länkade till min andra blogg så ni kan se receptet där. jag vart super nöjd med dom i alla fall o  dom smka toppen gott. 

Nu ska jag  gå o göra något åt mitt huvud  för det dunkar. antingen  för lite sömn eller kaffe brist. :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!