min dag som jag deldar med många andra

Ja då är det mors dag i dag. Och man ska uppvakta alla mammor.  Hur upvaktar man dom då?
Jag tror det finns många olicka sätt att fira dom på, vissa ringer nog bara o andra kanske bara kommer på en fika andra kanske har köpt en blomma eller en present. Här hemma har jag vart och inhandlat två morsdags presenter till min o robbans mamma. Själv vet jag inte i fal Olivia har vart på stan o införskafat något till mig men det är väl något som märks senare under dagen.  Änså länge så är det bara jag och Olivia som är uppe med tuppen här hemma.  Vi turas ju om här hemma  med vem som har sovmorogen på helger o så och  det slog ju lite fel med mors dag men jag sa att jag kunde kliva upp i alla fall. Man är ju  rätt van att  gå upp tidigt alla dagar i veckan nu  mot var man  var för. Då ville man ligga o dra sig till kl 11- 12 om inte längre. Men  så  är det inte nu.
Men tillbaka till morsdag. Här hemma har vi inhandlat något litet som en tanke bara o en finn sak att göra. Till våra mödrar. Dom har ju faktist skapat oss och hjälpt oss i livat med goda råd stöd o upfostran som har gjort att vi är gust dom vi är gust nu och senare i livet.  Så har vi ju deras gener i korppen med. En mamma är ju alltid en mamma hur gammal man är blir så kommer man ju alltid va hennes lila dotter eller son.  Och dom har säkert mer en en gång under vårat liv gjort något gott åt oss i livet det tvivlar jag inte på. 

 Så jag ger en ross till alla er mödrar där ute för i dag är det våran dag.


Så nu tycker jag att vi alla streker på oss lite extra i rygen nu  när dte är våran dag. Och ser allt det bra vi har gjort o inte det dåliga.  Som man kan tänka på i bland att det skulle jag inte ha gjort så o så vidare. Men har gjort mer goda gärningar o saker men dom är mer svåra att komma i håg o ge sig själv beröm över.

Jag tänker i alla fall  gå med rak o strekt ryg i dag för, bara tankae på att jag var med o medverkat i att skapa våran underbara prinsessan så tycker jag  att jag har gjort en bra sak. *Allt annat man har lärt henne att göra.  att le o skrata o att njuta av livet i hopp.  ha en toppen dag det tänker jag att ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!