fredags och fredags bestyr

 ja då var det fredag o snart så är helgen här o knakar på dören o när jag vaknade i morse så fick jag rycket till att jag  skuell stor städa lägenheten grundligt. Så det är vad  vi håller på med för oliva hjälper också till på sitt egna lilal sätt.  Så det går itne fort fram man det går framåt i alla fall.  stora toan är snart klar i alla fall  och där efter så sak jag ta gäst toan o efter det så sak jag göra i ordning klägarderåben. tänkte jag ksuell ta undan lite vinterkälder för det  är ju  vår nu säger dom . För i natt var det den 7 natten med + grader.  Så  då ska  man väl  r fram med lite vår käder i stälet för alal vinter skor o mösser varma vantar o så vidare.  sedan så blir det olivas  rumm som tår på tur o där efter blir det nog  kök  V-rum och sovrum och garderober, vi har vart dåligt på att  läga in våra kläder nu när jag har tvätat upp alal tvät h'r hemma så vi har några höger som sak in på des rätt plats. sist så tar jag nog halen för där  lär ju allt hamna som ska slängas o så vidare o det är lättar att gå med när robban har kommit hem fårn jobbet hoppas bara att jag hinner en bra bitt nu på vägen inna han kommer hem så han kan få det som en lite vår överaskning av oss. Vill även putsa fönstrerna man det  är inte  jag vet att jag kommare hinna i dag så får nog ta det på söndag för på i moorng är jag i väg hella dagen så  då  får prinsesna våran en hel pappa dag igen .

Vist  mång ahar fårgat mig i flal jag inte tycker det är tråkigt att jobba helger och att man inte kan va en familj men vi försäker  få i hopp det under veckorna med. Och vi tar det som det  är gust nu . Så  myycket jobbar jag inte under helgena tycker jag. Nu har det bara vart mcyket kurser o så vidare som jag vart på  som har legat på helger men  jag ahr ju hela hennes liva att va med  prinsessan. och jag  är ju hemma  med henne hela dagaran o robban jobbar  ju då  så dom behöver också egen tid i bland.  tror även det är bra.  men snart så är det lungt  på jobb fronten på helgerna  då är det bara baysimet som är 2 och en helv timme varje lördag   så då  har vi rässten av dagen att fånga tillsamans. Och jag ser det även som så att pengara är ju något men behöver för att kunna  leva, få mat o så vidare och det är mitt ansvar att det kommer fram på bordet med inte bara robbans. Så att jobba hör till livet. o jobbar jag helger så gör jag det . jobbar jag mitt i veckan så gör jag det .. Alla jobb ha rju olicka arbetstider. som  tidigar mornar eftermidag . kväll o natt helger, veckor, varanan vecka o så vidare.

 vad händer hos er under helgen då ?  nu vet ni ju lite om minhelgen så nu vill jag höra om era?

 får itne glöma att jag o Sandra skeull ta en sväng till hc i dag o sedan så ksuell hon nog äta med oss o kväll o se en filmmed oss.. Hon  är ute o leatar efter en sele till sin nya kanin som är så söt så ytita in på hennes blogg så ser du charmtrolet.  så det rä det vi sak spana in  o sedan så vilel jag även tita in på panduru butiken som har öpnat här i norrköping. så får se i fall dom har några öppningserbjudanden eller om jag hittar något till min scrapande :)

 ha en rba dag nu sak jag fortsätta.  med mitt städande så jag komemr någon stans nu är kaffet slut i mugen med så nu ha rjag fått lite energi  elelr snarare snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!