Frukost och bakning

är vi hade ätit frukost så började jag förberede för att vi ksuell baka bröd här hemma för vårat är snart helt slut. och jag försöker baka själv lite då och då. Så nu står degen på jäsning  sen så hamnar dom i sin bröd formar och sedan sak dom jäsa 30 min till ca o sedan in i ungen i 75 min.  Då det tar sin tid till att baka men det beror ju ävnen på vad för bröd man bakar. tycer det är bra med lång jäsnings tig och när den är i ungnen  när man har det små här hemma. Då har man tid til dom små med och behöver inte stå vid spisen och vakta brödet. kan man leka o busa i stället.  händer hos er då ?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Blir ju oftast billigare om man bakar eget ;)

2010-01-18 @ 13:31:34
URL: http://malmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!