shopping och saknad

 som jag skrev i går så vart det en sväng ner till byn i går. och det andlades lite saker i alla fall. Jag köpte scrapbooking papper och licka så bestemor och så köpte hon lite mer saker till det som klistermärken o liknande. SEdan så fick jag en års almenaka av bestemor som hon köpte för det var på halva priset så hon köpte en till sig o en till mig. vist den är norgs man det skiljer inte så mycket i dom i alla fall. Och jag ah rju en almenaka som jag ahr med mig över allt så men den är ju en sådan där skolalmänaka som tar slut till sommarloven. SÅ jag har ju sakt att jag sak ta o köpa en som är  för ett helt år i stället för  att den tar slut till sommaren  så nu har jag en av varje och så har vi ju även en på vägen händande hemma . så nu ska jag väl inte  ta att kunna glöma bort något i alla fall.   Om det inte blir så att jag bocker en massa och olicka i alla almänakor nu men det tor jag inte för jag bruckar alltid dubelkola men den andra allmänakan. 

I dag ahr vi inte något specielt planerat så vi får se vad som händer vi skulle i alla fall ge oss ut en sväng till Sivs jpbb hon jobbar här i närheten där hon på på ett sjukhus. Och det va rjag som kom på den idee kan ju va roligt o se hur hon jobbar. Hon trivs med sitt jobb i alla fall.

När vi gick o sov i går så kom Olivia på att vi inte var hemma. Och hon fick en star saknad till sin pappa. och log nog i en halvtimme och bablade  en massa och prata om pappa. Hon satte sig upp i sänga o titade mot dören och roppade på pappa . då fick man lite ont i hjärtat. hur ska man förklar att pappa  är hemma i sverge och vi är i norrge så han kan inte komma när du roppar.  ne lite svårt man jag sa i alla fall att papa är hemma o vär  är ju hos siv.  efter ett tag så  höll hon på o somna men så hörde hon att bestemor gick o la sig och hon sover i rummet bredvid och då var det ju igågn igen. med att roppa pappa pappa för då trode hon ju att dte var pappa som kom in till oss eller kom hem. men så var det ju inte så då fick jag börja om igen  läsa saga o så så hon ksuell komma på andra tankar. så det slog en rätt hårt i hjärtat när man märker vad hon saknar sin pappa.  Men  snart är vi hemma igen och då får hon vara med sin pappa.   det är kalr jag med saknar MIn sötnöt som jag brukar kalla honom i bland. Men saknad är ju ett teckan på att vi tycker om varandra med.  så ser jag det i alla fall.

Sedan så har min och bestemors tankar gått till våra väner på hantverkskafet som vi brukar var på onsdagar det är ju bestemor som håller i det men i dag har sara ansvaret. så det är nog rba  medn nästa vecka så  är vi med i matchen igen. och då sak det scrapas lite hoppas jag på i alla fall. Leah är ju klar med sitt album som hon gjorde till sin syster men jag hoppas väl på att hon har fot smak på det hela  så hon vill fortsäta med det.  då har jag  ju nogaon att scrappa i hopp med och sitta o prata lite skit med också..

 ne nu sak jag väl ta o hjälpa till med tatan så den blir kalr här med för jag är hungrig och har ont i huvdet . Olivia har även vägrat sova under dagen så det är rba om matten snart blir klar  så hon har fott i sig det för då sover hon bätre sedan om hon nu vill sova. vi låg i sovrumet i över en timma o försökte förut men hon  ville inte.  Så vad finns det o göra bara o hålla henne vackan nu o hoppas på att hon sover gott sedan. ett bad sak hon  få hoppa i efter maten med.  och efter det så brukar hon ju  vara tröt o vilja sova i alla fall hemma mennu är vi ju inte hemma så nu får vi se vad den  här lilla damen har  tänkt sog med kvällen  som är kvar..
hopass ni har det bra där hemma i sverge. ahar hört att ni har det kalt  och så kalt har inte vi det här  och jag hoppas på att det inte blir så kalt här häller..  he en bra kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!