Otur eller otur

vad ska vi säga att vi har igentligen alltås.. allt som har med vagna opch tillbehör har vi problem med. Vår gammla åkpåse hade ju gått sönder i sömmarna där bältet skulle sitta. Och nu i helgen var vi och hämtade den nya som hade kommit in och I dag så skulle vi till afären och handla jag tar upp den nya ur påsen och ska fästa fast den. och det vissar sig att denna med var dåligt syd så den var redan trasig. jag sykade vart sur fustrerad. och bara kände ja varför inte. Det 'r ju vi som har handlat den. Vi bestemer oss för att åka tilllbaka med den till babyland där den är köpt. Snälla Magnus får en står stjärna * av mig för sitt tola mod och för att han löser alla våra problem som vi haft under tiden Med byta av vangn jul, suflät jag nämn det så har vi nog haft dom problemen.  Han bara sladade på huvudet han med när han fick se problemet. Och sa det var det tvungen att hända och gust er med. Vi titade runt och syrde och hörde med emajunga som åkpåsen komi fårn. och en vecka skulle vi få vänta och jag sa det att jag gör allt men inta o vänta.  För man vet inte om den kommer nästa måndag eller " vecker där på för det har  vi varit med om förut . slutade som så att vi gick o titade på en annan åkpåsse. och när jag stod där så tänkta jag för mig själkv byt . vad gör det om inte samma märke, för oss kvitar det och vi har ju än då fottsacken som dne heter och dra över som är i mamma färg som vagnene. När jag hade betsemt mig  ovh vi kom till kassan så sa Mangnus att vi gör så här. jaha tänkte jag och så stod han där.  det slutade i alla fall med att  jag gick där i fårn med 2 åkpåssar. våran ny gammla som var trasig i sömen och den grå som jag tänkte byta till. Han sa som så att vi gö r så här att du kan behåla den andra och lämna den till en skrädare om ni vill o känner för det och så får ni den andra. som kompesatinon. för det kostar ju att laga den andra hos en skrädare och det är ju inte meningen att ni ksa betala annars så ni får  ta stälning till det. Tycker jag är bra. hn gör ju kunden nörjd i alla fall. Så kan inte klaga på detta nu i alla fall. en snab o bra lösning tyckte jag. Så  får väl se om vi inviger den gråa nya i morogn elelr om det blir på onsdag. :)
 så här der dom ut i alla fall.

det är den som är trasig som v behöver laga nu. men fin är den ändå:)

 Den nya till höger och den andra som var på bilden före. Det som är bra nu är att den Grå är mår tjock och är en vinter. Den från Emaljunga är en tunare åkpåsse. Men den är till för att man kan använda den även på höst och vårn när det är lite kallare. Och så kan man bara dra bort den övra dellen och behåla den delen som hon sitter på kvar i vagnen så blir den lite mjukare att sitta på under sommaren.
ja det var väl det jag hade mer om dagen i dag. nu så är det kaffe munk på plugg som präglar framför mig.


PS. klart jag  kan visa dig Leah hur men scrapbookar, det är inte så srvårt. bar att man kommer i gång. Tänkte ha med mig det på onsdag. så vi kan ju leka lite då ta med några blider så kör vi. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!