Inskolning dag 4

tanken från början var ju att jag skulle skriv var dag om inskolningen men så vart det ju inte rikigt men jag tänkte jag ger det ett försöka.  har inte mycket tid att skriva på nu häller men  får ta lite avbrot o skriva. för jag laggar matt med.

Ja vi  gick upp o kom i väg till dagis/ förskolan i dag o Olivia  hon vet vart hon ska o det måste ju vara ett bra teckan i alla fall. Hon vinkar till fröknarna i fönstret när hon väntar på att jag ska öppa  förtsa grinden så vi kommer in på gården. där stanar hon upp o pekar o förklarar vad allt är.  och sedan går vi vidare igeonom andra grinden. Där kan man fråga henne vart går du då o hon pekar på dören.  hon vet vart man går in och att man hällsar på alla när man kommer.  I dag när vi kom in så  släpta hon mig direkt och sprang i väg till Maritha som är hennes inskolnings föken o satte sig o började leka o pysla med en massa.  jag sata mig ner där med o  titade på vad hon gjorde i dag började hon leka med lite andra leksaker mot dom hon har lekt med dom senaste tre dagaran där.  Jag skulle gå i fårn i dag i 1 timma  men som vart 2 o en halv timme. vilket  det då började klia i fingraran o man vart nervös i magen satt o titade på kolckan o hoppades på att  mötet jag fick gå på snart var slut  för nu hade jag vart  borta mer en vad jag skulle. Maritha hade även sakt att drog det över lite över  11 så gjorde det inget utan att hon hämtade mig om det var något o det  förstod man ju att dom gör. Det kom några fröknar o knakade på då o då men ingen var det som ville mig något allt gick bra o det tog sådan tid på mötet att  hon fick äta mat med dom andra barnen o det skulle hon igentligen ha gjort i morogn  Då skulle jag vart i väg en längre tid i fårn henne. så på något sätt så käns det som att allt går för bra när  ska det där andra komma igentligen.  som alla andra pratar om . men  vi får se kanske kommer nästa veckan  när det blir mer o längra tider  för i början är det ju en mjukstart så att hon får lära känna personalen och sina kamrater hon kommer att  få.  och även så vi föräldrar ska lära känna perosonalen o det tycker jag att jag börjar gör  i alla fall.  det finsn ju några som man inte har så bra kontakt med med det beror nog på att dom har vart ute med dom andra barnen när vi har haft inskolning där inne. 

jag 'är mer en nöjd med dagiset vi har fott o vi ville även ha det i första hand. I alla fal i fall du frågar mig. R skulle nog säga att dte hade vart skönt med ett av dom som var lite närmre men att detta dagis är bätrre i alla fall med maten o hur gården är o  på det sätt dom jobbar.  och det beror nog på allt som jag ahr sutit o förklarat för honom. Här på dagiset jobbar dom mycket om drömen med det goda som jag tycker är ett stort + i kanten o det går att gå in o läsa om det påkomunens hemsida.  just nu har jag inte tid eller orka att gå in på det. Men så bra beröm so dett här dagiset o kätseter har fått jag kan förstå nu när jag var på det här mötet med dom andra föräldraran efter att ha sätt korta filmsnutar o lysnat på chefen som finns där o med det jag  sjävl har sättmed min egna ögen. Och att dom har egen kokerska så att dom lsipper få den där körda matten till sig är ju helt underbart alltså  då vet man att dom får bra o nytig mat. I bland så får dom till o med nybakat bröd. Det är inte alla dagisar som får det. Ne nu ska jag avrunde här. allt gå bra i alla fall trots att vi som föräldrar har våra klumpar i magen är oroliga o nervösa.  men barnen har det bra roligt o skiner som solen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!