Babysim Torpeddyk

I går när vi var på Babysimmet så fick vi testa på torpeddyk igen och denna gågn gick det väldigt bra och Olivia spotade ut allt vänte som hon hade i munen och sparkade i väg bra med benen=). Jag vart så stolt så över henne att hon ville och vågade gör det i går. Men det är andra gången vi testade så gick det inte lika bra. Då hade hon mer huvudet över men när jag tog tag i henne så kom väl det lite mycket vaten så hon fick en chocka och ville inte gör det något mer för denna gång i alla fall. Föra gången som vi testade det här var ju föra veckan . Men olivia ville inte dyka torpeddyk  så hon försökte hålla huvudet så hökt upp över ytan som hon bara kunde. Till och med pappa tycket hon var så duktig så han var ju sjuk för gången så han fick ju inte se sist. Mem Olivia trivs ju som fisken i vatnet när hon kommer i polen med alla andra barnen. hon blir så glad och börjar plaska direkt och bablar och pratar för fult och försöker sjunga med i sångerna.
 Något jag rekomenderar att gå på med sinna baran det är en myssig sak man får ett anat band till dom tycker jag och dom får även in vaten vannan så dom vet att det inte är något läskigt. bara grunmder till att kunna lära sig simma mm. 

Jag tänkte jag skulle förklar torpeddyk. Instruktören som man har tar barnet och seter det på sitt knä och tar händerna runt höfterna på barnen. Mamman eller pappan som är med barnet i vatnet stäler sig en bit i från och sträker ut armarna och försöker få kontakt och loka barnet att ta sig till en. När barnet vill i väg så håller instruktören ett stadigt gräp om höfterna barnet sträker på dig och sparkar i väg instruktören släper grepet och vi tar i mot dom med händerna och drar dom sakta  men ändå lrätt fort upp till ytan igen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!