Tisdagen

Då har snart tisdagen med gått för bi oss. I dag har det inte hänt så mycket här. Vi har haft tvätstugan i dag igen hade den även i går. Men vi han inte tväta allt innan dom stängde av elen för oss. SÅ då fick det bli att tväta på förbidagen  i dag med. Olivia tyckte väl inte det var så kul för hon ville göra annat. Så vi tog oss en sväng till parken här i närheten och gungade och kastade sand och klätrade lite. Hon tyckte det var roligt i alla fall fast en annan hade migrän och ville bara sova. Men vad gör man inte för sinna bara igentligen. Jag tycker ju häller inte det är roligt att sitta inom dom här fyra vägaran så, kan inte göra annat en att hålla med henne. Olivia är i alla fall duktig på o vilja hjälpa till fast hon inte riktigt kan så det gäller ju att hålla den goda minen till fast man skulle känna att snäll lek med din saker så kan mamma få göra detta själv. Men jag blir glad i alla fall att hon i alla fall vi. Och det är bra det tycker jag det är ju ett gott täken på att hon vill utvecklas. Vilje stark är hon med för o va så liten tycke många och även jag. Det är verkligen så roligt och följa deras utvecklign tycker inte det bara är rolgit med o följa Olivias utan alla barans utveckling för alla utvecklas så olicka.:)

Ja i morgon så är det dags för Öpnaföskolan igen som Tössen tycker är så roligt att gå på. SÅ får hoppas på att hon vaknar i tid för gången så tog hon sig en liten sov morogn och det har han gjort nu i 3 dagar i rad jag klagar inte på det för det är skönt at kunna sova en timma längre tycker jag. Men i morogn så behöver vi komma upp tidigt. Så jag får ta o ställa klocka för säkerhetens skull så vi kommer upp o hinner i väg i tid. Och så man slipper alla morogn stress för det kan förstöra en hel dag för mig. Men tror hon kommer upp som hon brukar i moroogn för i dag kom hon titidt i säng. Eller som som hon ska komma i säng men hon har ju vart lite styrig nu några kvällar i rad så hon inte somnat när vi vill utan runt 22 tiden eller strax innan eller efter. Men det har inte gjort så mycket för hon har vart på gott humör och kunnat syselsat sig själv med sina lekar och ljud hon har för sig.

Ja annars i veckan så ska jag jobba för försak gågne sen jag fick Olivia och det skäns väldigt bra. Ser verkligen fram i mott det. Har ju längtat efter att få komma tillbaka till arbetslivet lite gran men ändå vill jag ju va hemma. Så det är en bra början tycker jag. Kommer jobba torsdag och fredag kväll på en fritidsgård som jag vart timmvikarje på i 4 år om inte mer nu. Trivs väldigt bra där med personalen och alla barnen. Det är ett sådant arbet som jag skulle kunna tänka mig att ha på hel tid. Men får se dom dar ju ner överalt så dom kanske gör det där med. Men tänkte att jag skulle höra mig för om det var så att någon tjänst blir ledig att dom kunde ha mig i tankaran med tanke på att jag varit där så länge nu. Jag sittar ju och velar fram och tillbka på i fall jag ska ta o fortsäta plugga eller  jobba och gust nu så ligger jobb föst i tanken. Men skulle ju inte börja plugga fören efter nästa sommar i sådana fall så det är ju ett tag kvar till des. Vill inte spekulera allt för mcyket i det . FÖr jag vill vara i Nuet och ta vara på den tiden jag har i hopp med Olivia. För som jag nämt många gånger så går tiden så grymt fort när man har barn. Den går nog licka fort som innan men man läggermärke på det på ett helt annat sätt nu. Än vad man gjorde förut.

Ne tror jag ska ta o runda va här vart ju ett rätt långt inläg i dag i alla fall och ska väl ta o krypa ner i sänga o fortsäta med min bok har kommit nu till 6 kapitlet och nu så har jag en övning jag ska göra så får se i fall mitt huvud orkar med o tänka till så det knakar med den migränen som jag har. Men att läsa lite tror jag att jag klara va i alla fall. Sedan ska jag väl vänta på att Robban bus kommer hem med. Han är ju för tillfälet i väg och hjälper en vän till honom att få i ording något motorsikt. La inte så mycket energi i vad för jag förstår mig ändå inte på så mycket om sådant. Ska även ta o tita in på en hemsida innan jag stängar av datorn. För o se hur mcyket Sandras frisör tar för o kilpa och slinga håret. För det är något som liger på min lista efter jag vart på ullared. Så god natt på er alla där ute i höst vädret! Glöm inte gort att tita in på min vänners bloggar


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad kul med Ullared. Funderar själv på att åka snart. Ja babymassage är toppen! Det är bara bra med oss Alvin växer och blir stor så fort. Har du tips på hur man kan stanna tiden? =) Hur är allt med er? Det går undan med Olivia med skulle jag tro?

2009-10-06 @ 21:46:22
Postat av: Sandra

Jag tycker det är kul att du ska jobba =)

2009-10-07 @ 09:40:22
URL: http://malmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!