Öppnaförskolan, Babysång, Bestemor och Jobba!

Ja nu tänkte jag sammanfata litte av veckan som har gått för bi denna vecka tycker jag har sprungigt för bi med stora setg. Känns som jag inte hunnit med så mcycket som jag skulle ha behöft gjor.  Men det är ju som alla andra dagra och veckor så är det alltid något men känner att det här borde jag ahr gjort.


Onsdagen så var vi på öpnaförskolan och sedan så träffade vi bestemor och hon hade ull tovning så jag och Olivia fick testat att tova ull med. Men Olivia tyckte inte det var så kul. men tycker det nog när hon blir äldre. Vi sov över hoss Bestemor för att vi skulle på babysången dagan där på och kände att det kunnde va skönt att va nära så man slap all stress till spårvagnen som vi alltid får göra. Sen så skuell jag äventulet fott massage men et vart inte av. Men Mirja noprade min ögonbryn så nu är jag väldigt nöjd med dom.:) Tack så mycket för hjälpen =) ja sen vart det natten på den dagen med och jag sov inte många timmar hade svårt att somna. Och det var väl rätt typiskt frl att Olivia sov ovanligt bra denna natten hon som sovit så dåligt dom andra kvällaran och nätterna. Men så kan livet var fick jag säga till mig själv och försöka se det ljusa i de. Så morognen där på så var Olivia pig och glad, medans jag var tröt oxh kände mig som en gammal tant på¨90 år. Men när  vi vart vakna och ätit frukost o så så kändes det bättre. Och när vi kom till babysången så hade vi inget annat va än att bli pig o va på allärten. för då är det ju rörelser med barnen och massa sånge och fart o fläkt på det hela. Roligt tycker Olivia att det är. roligast i går var nog prästens lilla kråka, och sen att gunga i täcket som vi alltid gör mot slutet. Det bara sedan hem till Bestemor igen drä vi åt lunch och Olivia sov midag. och fortsate sova i vagnen när vi åkte ner mot stan för o möta upp sandra/ sassa. efter hon slutat skolan vi åkte hem hitt o prata lite så som vi alltid brukar göra. Hon åkte hem vart efter och robban kom hem vi sa hej till varandra och så pratade vi lite om hur hans dag hade varit. sen så bara det av till jobbet för min del.


Ja för i går så jobbade jag min allra första arbetspass sen jag fick min underbara skatt. Det kändes riktigt bra. coh det vart en bra start att komma tillbaka till arbetslivet igen tyckte jag. Men så ni inte tar det fell jobbade bara extra så jag sak inte börja jobba på heltid inte änm på ett tag i alla fall. Var lite nervös först med tanke på att jag fick öppna stora gruppen själv där nera i lokalerna som dom är nu för tillfältet. Så det var mycket ändringa som hade sket sen sist jag jobbade där. Men jag tyckte att jag klarade mig bra. Ungdomaran kände igen mig coh det avr inga nya ansikten där i går i alla fall. Jobbade i hopp med Olle och han är en trevligt prik och roliga att ha med o göra. Jag ah rju även tystnads plickte så kan inte säga så mycket av vad vi gjorde i går mer en att vi spelade kortspelt, tve spel, pingis och såg på tv. sedan vart det mycket snak om allt mellan himmel o jord.


I dag så har vi inget planerat. Mer en jag tänkt att vi ska hitta på något i alla fall med dagen. Gå utanför dörn hade jag tänkte.  Sandra skulle höra va sig så vi kanske ses en sväng i dag med. Beror lit epå hur mcyket hon har haft i skolan coh hur mcyket hpn behövde plugga o lite så. Annars så ska jag jobba i dag med på samma stället men med nicke i dag så hoppas den dag går lika bra. och att det kanskle kommer lite mer folk en vad vi var i går. Men det gjorde inte så mycket att vi inte var så få i går när det var min första dag i arbetslivet på 1 år.
Nu så är vi klara frö o hitta på något under dagen men får se när vi gör det. Gust nu så sak jag ta och packa lite inför flytten tror jag.


Jo Sandra i får söderköping saom jag skrivit några gånger har flytat till stan nu.hoppas att ni trivs i den nya läganheten och att ni har kommit i ordning. så nu måste jag komma på ett sätt att skilja er åt när jag skriver här på bloggen . hummmm.  kan ju börja att bara skriva sassa när jag skriver om sandra i fårn svärtinge och bara Sandra till den andra.. hmmmmm vi får se hur det blir
 vad händer hos er i helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!