Vaccination för barn vid 6 månader!

JA i dag står det i tidningarna och i går sas det på tven. Att barn som från  6 månader får ta vaccinationen för svininflänsan.  Detta är något som väker mycket innom mig. Jag och Robban har sakt att vi skulle ta sprutan för att skyda prinsessan i mott den. FÖr hon fick ju inte ta den förut i alla fall. Men nu är det ändrat. Jag blir så kluven i mig själv. Först får dom inte ta sedan får dom. Jag vet inte vart man ska ställa sig till detta. DEt är ju jobbigt om hon skulle bli sjuk för hon är ju inte så stor som oss. Och vi äldra kan nog hanskas med deta på ett helt annar sätt vårat i munförsvar är ju mer utvecklat än barnets i alla fall vad jag har hört. Så hur ska vi Föräldrar stäla oss till dena fråga nu ska vi låta våra små Barn som är våra ögonstenar ta vaccinsprutan eller inte!
 Varför ska dom ta den? vad händer om dom blir sjuka? vad är bivärkningarna för barn? hur alvalig är den svininflänsa? 
Har lysnat väldigt mcyket på allt som har sakts kring det här. man har svårt att ta stälning nu när dom små får ta och det som var så tabu när det väl kom! vad är det som har ändrat det hella hur kommer det säg att barn kan ta detta vaccin nu?

Hur tar ni ställning till deta vad sak ni göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!