En lång måndag

Ja dagen började inte riktigt som jag ville. OLivia vaknade tidigt jag var dö tröt och så vaknar man med huvudverk på det. Huummmmmm inte roligt :(. Men som små barnsförälder är det bara i gilla läget se glad ut säga god morogn och ge barnet en kram kläpå sig och kilva up. Göra i ording frukost byta blöjor och sedan full fart med bus och lek. Och se det positiva att man får något tillbaka va det söta barnet man har. Fast det är svårt att tänka sig när man siter där på golvet och bara tänker snälla inte så hög volym mamma har ont i huvudet förstår du, Ne snälla inte springa om kring nu och mamma ska jaga dig jag har ju ont i huvdet Tänker man för sig själv . kan vi inte bara ligga i soffan o myss NEJ är  svaret då. Ja dom tankarna gick väl i mitt huvud samtidigt som jag kände att det är bara att man har barn så man går upp på morgonen och gör saker o ting för huvudverken kommer ju inte gå över bara fat man drar täcker över huvudet.  I alla fall brukar det inte gör det för mig. Jag har försökt många gånger.

När förmidagen hade gott förbi och vi hade tagit oss en lunch villa så satte jag i gång med att gör prinsesens rum. jag och olivia sate upp tavler på vägarna och plockade upp lite ur henes kartonger. Olivia tyckte allt va bra när man fårgåade henne om on villa ha tavloran där. så hon var inga bra hjälp inte (Ler)  Ja sen så kom pappa hem och då vart det bus och lek för hela familjen och sedan bar det i väg ner till afären för o handla hem lite till det toma kyleskopet. Och efter det vart det mat. kibabpastasås med sapgeti bjöds det på i dag till midag. Gott vart det och mät vart vi alla så det vart ju bra det. Vi hängde även upp tavlor sen när manen i huste kommit hem så han med fick vara med och vara delaktig. Jag sa vart dom skulle va o han spikade. Så duktig så var han o följa istruktioner av mig eller hur sötnöten min. Men i bland slog han nog till dövörat och gjorde lite som han själv kände o tyckte. Glad är jag i alla fall att det skäns som att vi  har fott tillbak glöden igen att  få i ordning på lägenheten. För ett tag där så hade vi tapat gnistan vi var så tröt på allt som hade med flytt o göra så vi näste kräktes bara va att höra ordet.

Ja snart är det med kalass dags då. För Prinsesna våran vi går här hemma nu o räknar dagaran. Har svårt o tänka mig att föra året vid den här tiden så hade jag  henne i magan och jag var så förbanad o tröt på att hon inte ville ut. Jag gick om kring och kalade magen för den där tjoka korven där inne och den där sparven som inte vill komma ut till sin mamma och pappa som väntade så på o få möta sitt underverk och nu så har hon vart här hos os snart ett år . Ja vad tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!