Dop

Ja i går var det ful fart på oss här hemma för o hinna med allt vi behövde gör innan vi skulle va på dop.
Det var babysim, handla dop kort och sen skulle vi duscha och klä oss hela familjen.
Vi han med allt med god marginal men men vet ju aldrig när man har barn i fal man gör det. Så jag har lärt mig att man ska ha god fram för hålning. Det var dop för Tuva. Som kommer heta Tuva Linda Mare. Väldigt finna namn fick hon. Dom valde att inte ha några fadrar eller gudföräldrar. Men jag  hjälpte till att Bära korset fram till alltaret och sen så tände jag och Olivia Tuvas dopljuset. Dopet var fint och stilsamt Tuva sköte sig bra det var lite mot slutet som hon gnälde till men inget skrik eller något sådant.  Sedan vart det fika så jag Robban Olivia tobbe och min mormorm åkte i för väg och började koka kafe och the. Och la även upp kakorna och det på faten. Gick rätt fort undan tyckte jag. Vi var väl klara där vid 6 tiden. Då började en efter en dropa va. Men vi var väl inte där i från fören 18:40 något  hjälpte även till med att diska och sådant.

När vi väl var hemma så va vi alla lite tröta och tunga i huvdet så vi tog det bara lungt och lagade lite mat och sate oss o sågen film efter olivia hade somnat. Hon var rätt tröt efter simet och alla lek med alla barnen som var med på dopet.  Annars under helgen så har det inte hänt så mycket vart en failje helg och vi har styrt lite här hemma.  Finns ju en del kvar att ploka upp ut låderna och så. Men vi har sakt att vi tar lite då och då. Så känge vi är klara tills på fredag då Prinsesan våran fyller 1 år och det är 1 års kalas här hemma. Då  kan det ju i alla fall va bra o ha fot upp lite tavlor och allt som ska upp på vägarna och kanske ha gjort i ordenign Olivias rum så att det inte bara ståen massa kartonger där inne.  Så nu ska jag väl åter gå tilll det som skas göras nu är rasten slut :P säger chefen til mig. chef mitt ninre jag.)
Ha en bra dag på er!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har ni samma dopklänning i släkten eller köper de flesta en ny?

2009-11-08 @ 19:27:29
URL: http://malmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!