Torsdag

En dag av alla andra slag.
Eller inte. Vart och åka till hageby där jag var en sambis hos min föräldrar och sedan bar det av till andra sidan gatan hem till Gulvi. Hon är en vän till familjen och vart det länge.
Tycker det är roligt att träffa henne o ta en fika lite då och då för vi kan prata om mycket hon o jag.
Tänk att när jag var lika lite som olivia så var hon bästis med min mamma och och satt med mig i famnen. 
Precis så som hon gjorde med olivia i dag.
Rätt komiskt att man får vara med om så mycket i livet ändå.
Fast man kanske inte tänker på det och tar livet förgivet . Tar inte tillvara på allt men skulle behöva göra.
Jag kan känna så mycket i bland att varför stanar man inte upp för och tar det lungt och tar var på allt för.
Tror det har med att allt ska ske så fort o allt runt oss är så stresigt så  då följer man bara med strömen.
SÅ Jag har i alla fall bestämt mig för att varje morgon jag vaknar så ska jag ställa in mig på att det ska bli en bra dag. och inga sura minner utan ta vara på det bra men får vara med om och inte grubla så mycket på det negativa för det gör än ändå inget gott.
Det gör en bara deprigmerad och nere. NE  från och med i morogn så sak jag försöka med det  och se i fall det känns bätre ska med försöka o stressa minder o tänka som så att klockan är brar något som visar vad tiden är och att man  har allt id i värden hinner jag inte deta i dag ne då får jag ta det i morogon och inte känna så att o det skuell jag och gjort o det. Och bara känna stress över det.
Hoppas att det kommer gå bra i alla fall.
Annars så kom vi fram till att jag Olivia och Gulvi skulle ta någon dag när det avr finnt väder och gå till hennes mans grav eller vad man säger dom var inte giffta men förlovade och bode i hop. och det är lite mer en 1 år sen han lämnade oss.

I dag hade vi även visning på lägenhetne dom visad inte så mycket o sa inte så mycket så fick alldrig något direkt intryck på i fall dom tyckte om lägenheten eller ej.Så  återstår och se. Lär ju märka det om inte annat för annars så lär det ju bli fler visningar på den. Tycker inte det är så roligt att visa upp lägenheten känns så konstigt bjuda in vilt främande människor i sitt hem. Men det  är något vi får stå ut med nu. När det valkas flytt ser så mycket ifram i mott att flytta siter o titar runt på nya soffa och ny saker till lägenheten och specielt möbler till Olivias rum . Men det finns så mycket man skuell vilja ha. Men man kan ju inte handla allt. få se hur det blir sen när vi väl flyttar är ju i alla fall ett bra tag kvar.

Annars så har vi vart o handlat en ny tele åt mig i dag som nu ligger den på ladning o ladas upp. Så att jag kan använda den i morogn.  Den jag har nu la av helt i dag har bara en svart skärm ser inget på den så det var tur att vi redan hade bestämt oss för att åka o tita på telefoner i dag. Men den hade ju redan varit trasig tidigare så det var ju bara frågan om när den skulle läga va helt.
kan lägga ut bild på den i morogn, om någon är nyfiken så vart det en sony eriksson T700

Jo får ju inte glöma bort att jag ska  slut med och säga att jag och robban är sambos för det betyder inte det man tror.!!!!
Jag fick fråga av robban i dag vet du vad sambo är/ står för ?
 Ja sa jag som typ tror du att jag är dum i huvudet!!
 Och så sa jag sambo står för saman boende. NEJ sa han då det betyder det inte. Och så sa han något om att det betyde  något med neger/ svart  och jag trodde inte på honom. Men så sant så han hade rätt .
Han slog upp det åt mig på svenska ordboken och där stod det svart på vitt . Så till alla er som tror att sambo står för samanboende så har  ni fel.!!
  Det stod så här: 2) avkomling av neger o. mu­latt.
Mulatten föraktar sambon (trefjerdedels svart) och sambon i sin ordning den oblandadt svarta.
SKOGMAN Eug. 1: 31 (1854).
2SvUppslB 32: 224 (1955).
tror ni mig ändå inte så står det svart på vit på dena sida:
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/
Och deta har inget med o göra att jag inte tycker om dom som är Utlänska. Det var faktist på RIX FM som dom pratade om det. Så ni får Klagga till dom om det så är så.
Tar bara upp det i efterhand efter dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!