Lördagen.

Ja sitter här nu med olivia på golvet  som gräver omkring i leksakslådan och jag som sitter här och boggar.
Hon vaknade till förut när jag satt och åt kvällsmat och nu vägrar man sova man sak helt enkelt vara vacken så för att jag ska hålla mig syselsat så  tänkte jag att jag sätter mig här och rensar huvudet. stötnöt är ju med hemma såklart men han sitter och spelar med sina polare över P3 så det går liksom inte att se på tv häller.
Men väntar bara som sakt på att hon ska säga till att hon vill sova. Är  rätt van nu hon har ju varit så här nu till och fårn dena vecka med att vara veckan til 1- 2 på natten.

Men i dag så har det inte hänt så mycket mer än att vi bestämde oss för att åka till söderköping i stället för att spela minigolf för vi fick inte med oss något roligt folk att spela med alla var upptagna med sitt. Så det vart en glass i finna sörping jag tog en bägare med apelsin och vitchoklad och sötnöt tog en strut med blåbär och jordgubb om jag nu inte mins helt fel. Goda var dom i alla fall det tyckte i alla fall Olivia hon hade glass i hela ansiktet  och på bärselen. Tog tuvär inget kort på det skulle nu i efterhand viljat haft det. Annars så har det inte hänt så mycket här hos oss mer en att man gjort det som behövs göras som mat blöjbyten bus och lek.

I dag har jag annars gott och tänkte mycket på att vi ska tita på en lägenhet i morogn hoppas på att den är finn så att vi känner att vi vill ha den och flyta in. Har haft sådan otur när det gäller lägenheter vi började letta när jag var gravid men hittade inte något till vårat intresse och hittade vi något så fick vi inte komma o tita på dom eller så gick kontraktet till några andra. Så tycker nu att våran otur borde få ett slut och att vi springer på något som faller oss i smaken. Har även flera andra som vi lämnat intresse på men inte hört något. Så är inte lägenhetn något och ha så får vi hålla hoppet upe på att vi får komma o tita på dom andra. Vi  får helt enkelt se hur det blir. Det återstår och se!
Men kan inte slita mig i fårn vilka konstiga system som finns nu när man söker lägenheter med att man måste vara medlem och man samlar poäng. Är man först och lämnar intresse så kan man ändå hamna längst ner för att någon annan som har mer poäng eller bor vija dom får förhand. Helt konstigt tycker jag!. Ska man nästa få en lägenhet i dag så gäller det att man känner folk som jobbar vija olicka fastigheter eller har eget företag med astigheterfärmedling. Hel skumt vi har ju våra kontakter men tycker att dom lägenheterna dom har nu ligger lite knasigt till. Antagligen så är dom på 4 :de våningen och ingen hiss eller så liger dom i helt fel lägge mot vart vi vill bo. Är det så tro att vi nu har blivit allt mer kräsna mot vad man var för och att man tar till sig mer om vad som sker runt om oss.???
För i hageby vill många inte bo för det är bara kriminela, pundare, "utläninger" om man nu får  säga så. Alkohlister mm. Samma sak i Klockartorpet  Ektorp och Navetsa går det ju väldigt mcyket prat om. Jag kan bara gå till mig sj. Jag lysnar på vad som sägs och vad som händer. Så jag vill inte bo vart som, man tänker ju på hur sitt baran kommer växa upp och vilka dom kommer gå på dagis med mm. Har inte bara med o göra att man har barn , Jag resonerade så med när jag och sötnöten skulle flytta i hopp med och då vart det ju i haga. Jag menar vad som än skrivs och alla pratar om igentligen så är det ju inte säkert att bo någon stans det kan ske en väldtekt nu i mitt områge och i hagenby navaesta jag vem vet. eller  varför inte ett inbrot. så vad ska man gå på när man letar lägenhet?
Jag tror man ska känna efter hur det käns när man kommer in i lägenheten i fall  om man kan tänka sig bo där och i fall man känner hemma känsla vist vill man vet vad man får för granar och hur området är men ut gå i fårn sig sj och restan av familjen så kan det nog inte bli bättre än bra!
Eller vad tror ni där ute. Dom som bor där det sägs är mcyket kriminalitet , dråger mm dom verkar ju trivas där dom som bor i dessa områden så kan ju inte vara så fel med dom områderna. Jag har själv bot i hageby och jag trivdes inte där. Medans resterande av familjen känner och kände sig hemma där min bröder gick i skolan där och fick vänner i närheten på så sätt. Men jag gick i skolan på andra sidan stan och hade alla min väder där. Så jag kände mig bara ensam och övergiven kände mig häller inte tryg så jag skulle inte kunna flyta ditt igen men det har ju  med hur jag kännde då och tror inte att det skulle ändras bara för att jag flytar ditt själv nu med min familj. och sen så spellar det lite in vad som sägs om hagaby i tidningar undersökningar och vad man själv varit med om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!