julbestyr!

Ja helgen som varit har varit mycket efektiv för oss här hemma det har vart julbak och jul midag med min sidan av släkten, babysim, fika frömanden, familje mys litte mer där till så  då har jag inte haft till fälle i akt att sätt mig och det har licksom följt med ända till nu. snön kom ju med under helgen gud så myssigt nu trivs jag lite. Så nu hoppas jag bara på att snön stanar kvar till julen annars så blir jag ledsen. Väldigt ledsen. du kunde snön ha väntat med att komma känner jag för  på julafton så sak det vara snö och det är det ända jag har önskat mig i år i julklap och födelsedagspresent. Så nu där ute  ni kan ju hjälpa mig med att hålla tummarna på att snön stanar till dess i alla fall eller att det kommer ny.

Här hemma nu så är jag klar med alla julklapar. Det är handlat  till min mamma, pappa, Tobias, Timmy, Roban, Olivia, ior, 4 paket till paketleken, Robbans mamma och pappa, julklap från Olivia till dom, Linda o jock och tuva bestemor. så det rä dom jag sak ha handlat till och dom är klara så nu har bara Robban kvar att handla julklappar. och det r till mig och till hans två bröder och pakcet till paketleken som vi  leker både på julafton och annandagen när min familj kommer + farfar, farmor, bestemor och min farbror. så då sak vi bjuda på mat och efterätt vi har väl inte riktigt kommir fram till vad än men det  får vi se vad som blir.  Har ju lite förslag i huvdet redan.

snön vad tycker ni om den är ni  dom som bara hatar snön elller en person som älskar den. Jag är nog både ock men nu så här till jul så vill jag faktist ha den och det får gärna va fram till ny år och lite där efter. Tänk så roligt barn har i nön när dom kastar snöboler gör snö änglar snögubbar snö lycktor och åker pulka, plastpåse, skidor, snobort stjörtlapp. Jag kommer så väl i hågg själv vad roligt jag tyckte det var med snö när man va lite förutom när grabbarna i skolan kasta snöbolar på alla oss tjejer men annars så hade man så roligt i snön. Och i dag när vi var ute med olivia så fick hon åka sin pulka utomhus för första gången och hon hade ett sådant stårt leede på läparna hela tiden och skratade och hade sig. Då vart jag varm inomborts och fick så många minnen tillbaka hur roligt man tyckte snön var. så för alla barns skull så tycker jag att man sak ha snö och länge så dom kan får göra allt och leka av sig med den. men samtidigt så är det ju jobbigt när man sak utt o i väg och behöva soppa av bilen skrapa rutor. Kläpå sig en massa kläder att bli blöt och när det blåser mcyket o snöar. Men nog för mig i dag känner jag har ätit upp min kvällsmat och ska svälja i mig sista thet sen så är det dags att sova så man kommer upp i morogn med och orkar med buraselkaninen här hemma. hon är så full av liv och på hitt nu riktigt roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!