Hum vädret burr!

Ja då är vi fortfarande kvar ute hos svärföreldraran. Trivs här ute är väldigt chockad över mig själv.
Har aldrig sätt mig som en perosn som skulle tycka om att bo i hus ute på landet men efter några dagar här nu så kan jag tänka mig det. Men inte ett sådant här stort hus. Lite mindre i sånada fall.
Så saknar inte stan nu kan jag ju säga.

I går vart det svärmors kväll Robban var i väg så mycket och fiskade mört som han skulle ha som bete till kräftburarna. som ha skuell läga i under natten/ kvällen. Så jag och svärmor sat och pratade om allt möjligt och jag lärde mig hur man kokade kräfter. Tänkte lika bra o lära mig för  sedan jag och robben blev ett par så har ju han vart i väg och fiskat kräffter och då är det ju bra o vet hur man tilllgagar dom själv med.

Nu så sitter vi här ute i huset ska göra lunch snart och sen så ville Robben ta en sväng o se i fall vi hittar några kantareler får se hur det blir med det vädret är ju inte så bra här. Har ju rengat under natten och hela morgonen. Men annar så ska vi in til stan för jag ska skriva in mig och Oliva på babysången som börjar nästa torsdag. Ska även skriva in min moster och tuva på den så nu sla Tuva och Oliva gå i hop och sjunga på torsdaga. Det ska bli roligt. Hoppas att dom med kommer tycka om det och att dom tycker att det ger dom något med. Jag tycker värkligen om babysaången där vi går. dom är så öpna och välkomnande. Och man träffar andra mammaor med som man kan prata och bola lite skare med..

Funderar på att baka lite i dag med har hitat ett recept på snikerskakor som jag vill testa så om vi nu sak in till stan så tänkte jag att vi ksuell handla hem till det coh sedan gör det i hopp som familj och bjuuda dom andra på när dom kommer hem. för när vädret inte sä något vidare så får man hitta på andra saker än att vara ute. Men finns det något dåligt väder?  Ordspråket påstår ju att det inte finns det. " Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"
det kan jag väl hålla med om i bland men, Oftast inte. Inget roligt att var ute i spörengn och bli blöt och frusen.

Ha en bra dag med er nu där ute. Blir kakorna bra lägger jag ut receptet och om det blir något bak förstås.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alltid skönt att komma iväg några dagar =)

2009-08-26 @ 19:34:59
URL: http://malmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!